• Smidigare navigering

    Genom den lilla ikonen som ser ut som en liten hamburgare längst upp till vänster kan ni nu nå alla sidor som ni har behörighet till. Genom att klicka på ”>”-ikonen öppnar ni även alla undersidor.

    I sökvägen till höger om hamburgermenyn kan ni också hoppa direkt till en överliggande sida genom att klicka på sidans namn. Ni kan också klicka på ”>”-ikonen efter en sida för att visa alla undersidor och direkt hoppa till någon av dem eller till sidor längre ned i hierarkin.

    När ni använder vår tjänst från en mobiltelefon, antingen via mobilens webbläsare eller via vår PWA-app, försvinner den vanliga toppmenyn som ni ser på större skärmar. Även navigeringen inne på sidan med länkar till relaterade sidor får ett mer begränsat innehåll. Istället når ni enkelt dessa sidor via den nya hamburgermenyn.

    Exempelbilden visar en svart bakgrund, men ni kan som tidigare växla mellan ljust och mörkt läge via ikonerna längst upp till höger.

    Länk till handledningen

    Uppe till höger hittar ni alltid ett frågetecken som länkar till vår handledning. Om länken är orange så betyder det att länken leder till en sida i handledningen som handlar specifikt om sidan som ni tittar på. Är länken svartvit leder den istället till handledningens söksida.

    Genom den lilla ikonen som ser ut som en liten hamburgare längst upp till vänster kan ni nu nå alla sidor som ni har behörighet till. Genom att klicka på ”>”-ikonen öppnar ni även alla undersidor. I sökvägen till höger om hamburgermenyn kan ni också hoppa direkt till en överliggande sida genom att klicka på…


  • Organisations kontaktuppgifter i bokningsflödet

    Ofta ställs formella krav på att säljarens namn, organisationsnummer, e-post och telefon skall framgå tydligt vid distansköp. Exempelvis granskas detta av bankerna innan avtal om Swish Handel beviljas.

    Tidigare har detta kunnat läggas in i bokningsvillkoren men för att underlätta och göra det ännu tydligare för den som bokar så visas uppgifterna nu som standard i sidfoten vid webbokning.

    Om ni inte vill ha uppgifterna i sidfoten, exempelvis för att det genererar för många frågor från besökare, så kan ni i allmänna inställningarna för webbshoppen kryssa i att uppgifterna skall döljas.

    Ofta ställs formella krav på att säljarens namn, organisationsnummer, e-post och telefon skall framgå tydligt vid distansköp. Exempelvis granskas detta av bankerna innan avtal om Swish Handel beviljas. Tidigare har detta kunnat läggas in i bokningsvillkoren men för att underlätta och göra det ännu tydligare för den som bokar så visas uppgifterna nu som standard…


  • Snabbare massutskick

    För att göra ett massutskick har man tidigare behövt lägga till mottagare från adressbok, deltagarlistor etc och därefter öppna utskickguiden för att välja brevmall och slutföra utskicket.

    Nu kan man alternativt göra de nödvändigaste valen direkt när man lägger till mottagare och sedan förhandsgranska eller skicka direkt.

    Om det redan finns ett pågående utskick kan man också välja att avsluta det direkt och istället lägga till mottagare i ett nytt utskick.

    För att göra ett massutskick har man tidigare behövt lägga till mottagare från adressbok, deltagarlistor etc och därefter öppna utskickguiden för att välja brevmall och slutföra utskicket. Nu kan man alternativt göra de nödvändigaste valen direkt när man lägger till mottagare och sedan förhandsgranska eller skicka direkt. Om det redan finns ett pågående utskick kan…